مجتمع آموزشی ج .ا.ایران درکویته دبستان سلمان فارسی
  » جشن عید غدیر و 13 آبان

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 167517
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» جشن عید غدیر و 13 آبان

به نام خداوند بخشنده و مهربان

از: مدرسه سلمان فارسی (ره)

به:مدیریت محترم مجتمع ج.ا.ا. در کویته

موضوع : گزارش عید غدیر خم و روز دانش آموز

     آسمــان پای پیاده به غـدیر آمـده بود      زودتر از همــه با این همه دیر آمده بود

 چه خبـربود؟! زمان لحظـه حساسی بـود      عرش با آن عظمت نیز به زیر آمده بود

 

"غدير" در زبان عربي به معني گودال و «خم» نام محلي نزديك منطقة «جحفه»است. كه در آن روزگار چشمه‌اي روان و درختاني كهنسال داشت. به دليل موقعيتسوق الجيشي «غدير خم» حاجيان شهرها و سرزمين‌هاي مختلف عربستان پس ازانجام مناسك حج و هنگام بازگشت به شهر و ديارشان در اين منطقه از هم جدا ميشدند. آنچه نام اين محل را در تاريخ اسلام مهم و به يادماندني كرده است به سال دهم هجري و تصميم  پيامبر اسلام (ص) براي زيارت خانه خدا و به جا آوردن مراسم حج و اعلام ايشان مبني بر اينكه امسال آخرين حج ايشان خواهد بود، برمي‌گردد.لذا مردم شهرها و مناطق مختلف عربستان به وسيله قاصداني از اين امر مطلع شدند.

 

  در پي اين فراخوان پيامبر اسلام(ص) با اجتماع عظيمي از مردم، مدينه را به قصد مكه ترك فرمودند. اجتماع باشكوهي از مسلمانان آن سال در مراسم حج شركت كردند؛ كه آن سال حج الوداع پيامبر(ص) بود. پس از پايان مراسم حج پيامبر(ص)  دستور دادند كه حجاج بايد حركت كنند تا در غدير خم حاضر باشند. همچنين پيامبر به 12 هزار نفر از حجاج يمن – كه مسيرشان متفاوت بود – دستور دادند همراه حجاج به غدير خم بيايند. در مسير بازگشت حجاج، جبرئيل بر پيامبر وارد و اين آيه را نازل كرد: «هان! اي پيامبر! آنچه را كه از سوي پروردگارت به تو نازل شده است تبليغ كن و اگرچنان نكني پيام رسالت را انجام نداده اي و خداوند تو را از مردم حفظ مي فرمايد.

  در پي ابلاغ اين دستور پيامبر دستور توقف كاروان حجاج را در منطقه غدير خم دادند  و امر فرمودند كساني كه جلوتر هستند بازگردند و كساني كه عقب مانده اند به اجتماع حجاج در غدير خم برسند. اجتماعي كه تعداد آن را بين نود تا صد و بيست هزار نفر ذكر كرده‌اند. پيامبر اسلام (ص) در آن روز گرم سوزان بر بالاي منبري از جهاز شتران در حالي كه حضرت علي (ع) در كنار ايشان قرار داشت خطبه اي ايراد فرمودند. پيامبر(ص) در اين خطبه با ستايش و حمد خدا شروع و حديث ثقلين را بيان فرمودند  سپس در حالي كه دست حضرت علي (ع) را بلند نمودند تا همه مردم ايشان را در كنار رسول خدا مشاهده نمايند، از مردم پرسيدند: «اي مردم آيا من از خود شما بر شما اولي و مقدم‌ نيستم؟» مردم پاسخ دادند: «بله اي رسول خدا.» حضرت در ادامه فرمودند: « خداوند ولي من است و من ولي مؤمنين هستم و من نسبت به آنان از  خودشان اولي و مقدم مي باشم.» آنگاه فرمودند: «پس هر كس كه من مولاي ا هستم علي مولاي اوست.» سه بار اين جمله را بيان كردند و فرمودند:  « خداوندا، دوست بدار و سرپرستي كن، هر كسي كه علي را دوست و سرپرست خود بداند و دشمن بدار هر كسي كه او را دشمن دارد و ياري نما هر كسي كه او را ياري مي نمايد و به حال خود رها كن، هر كس كه او را وا مي گذارد.» پس خطاب به حجاج فرمودند: «اي مردم حاضرين به غايبين اين پيام را برسانند.» هنوز اجتماع متفرق نشده بود كه بار ديگر جبرئي بر پيامبر وارد و اين آيه را نازل كرد: «امروز دين شما را به كمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام كردم و دين اسلام را بر

 

شما پسنديدم

به به شــده امـروز چه پرشور و دل افروز     چون حفظ شده حرمت و وجهه دانش آموز

هر یوم در این عصر به ازیوم گذشته است    ویـن   سیـــزده  آبان به  از سیــزده نــوروز

 

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز با شکوه بدین سبب، روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره ی فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت ها و چپاول گران بین المللی به مبارزه ی بی امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند. روز دانش آموز به همه ی مستضعفان جهان می آموزد که علیه مستکبران قیام کنند و حقوق مسلم و از دست رفته ی خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. پیام روز دانش آموز به مسلمانان این است که: تنها در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید به نمازبایستید و فقط در پیشگاه خدا به کرنش و سجود بنشینید.

 

  مدرسه سلمان فارسی نیز این روز های فراموش ناشدنی را جشن گرفته و یاد آور این خاطره ها ی زیبا است. این مراسم در روز شنبه مورخ 1391/8/13 ساعت 10:00 صبح برگزار گردید. حیاط مدرسه با مقوا ، پلا کارت ها و گل ها تزئین گردیده بود. که شرح

 

آن قرار ذیل است.

-   قرائت قرآن کریم توسط نور الله اسد الله  دانش آموز کلاس ششم

-   اجرای سرود توسط گروه راهیان نور دانش آموزان کلاس ششم

 

-  قرائت مقاله توسط جعفر موسی در مورد روز دانش آموز ، دانش آموز کلاسچهارم

 

-  اجرای سرود توسط گروه طه در مورد روز دانش آموز، دانش آموزان کلاس دوم

 

قرائت مقاله توسط علی رضا عبدالعظیم در باره ی روز عید غدیر خم ، دانش

 

آموز کلاس ششم

 

-     اجرای مسابقه توسط آقای علی باهنر که در مورد عید غدیر خم پنج تا

 

 

سوال تهیه شده بود دانش آموزان داوطلبانه سهم گرفتند و به این سوال ها پاسخ

 

دادند و جایزه ی از در یافت کردند.

 

-    قرائت شعر توسط سید مصطفی سجادی در مورد عید غدیر خم، دانش آموز

 

کلاس پنجم

 

-    اجرای سرود توسط گروه راهیان نور در مورد عید غدیر خم ، دانش آموزان

 

کلاس ششم

 

-     سخنرانی جناب آقای سید بشیر حسین حسینی مدیریت محترم مدرسه

 

 

سلمان فارسی که خلاصه آن به شرح زیر می باشد.

 

ایشان در ابتدا عید غدیر خم و روز دانش آموز را به دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض نمودند. و سپس شرح مختصری از واقعه عید غدیر خم را برای دانش آموزان بدین گونه ایراد فرمودند که پیامبر در زمان بازگشت از آخرین حج خود یعنی حج الوداع در محلی به نام غدیر خم کاروانیان را متوقف کردند و وحی را که از جانب خدا بر وی  نازل شده بود را باید به مردم ابلاغ نماید و در غیر این صورت رسالتش  نا تمام می ماند. این وحی این چنین بود" ای پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوي تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكني رسالتت را انجام نداده ای و خداوند تو را از (گزند) مردم نگاه مي دارد." پیامبر هم بنا به گفته ی خداوند دست حضرت علی (ع) را بالا برد. و خطاب به مردم چنین گفت: ای مردم هر کس که من مولا و جانشین او هستم بعد از من حضرت علی (ع) وصی و جانشین من است. هر کس از او پیروی نکند از من پیروی نکرده است. و بعد دستان مبارکش را به طرف آسمان بلند کرد و دعا کرد که خدایا دوستان علی را دوست بدار و دشمنان علی را دشمن بدار. بعد از اعلام جانشینی مردم یکایک نزد علی (ع) رفتند و این رسالت بزرگ را به او تبریک گفتند. در پایان مدیریت محترم سخنانشان را با دعای مختصری در حق دانش آموزان و تمام ملت اسلام به پایان بردند.

-        قرائت دعای بزرگ فرج

-        پذیرایی دانش آموزان و همکاران


با احترام

مدیر مدرسه سلمان فارسی

سید بشیر حسین حسینی

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي